The Land Of Charity Mind ~

In this world, people live in different modes .. In various characters that sometimes bring a life experience ... The experience will be used in the generation of our parents for guidance young people in the future .. Future will not remain long as this world is only temporary ~~ Wallahualam ~

The World of Moneys

Saturday, February 26, 2011

Pokok Gharqad / Boxtorn Merupakan Pokok Yahudi !




Inilah dia Pokok Yahudi yg dikenali sebagai "Boxtorn" ataupown "Gharqad"

TOLONG AMBIL PERHATIAN SEMUA UMATISLAM!! Hanya menyampaikan….. kalau ada sesiapa yang nampak pokok Gharqad ada ditanam di Malaysia ni….harap dapat panggil majlis suroh tebang pokok tersebut dengan segera bagi memerangi umat Yahudi….
Nama lain Africanboxthorn. Hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim: “Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat)…”
Di masjid tempat aku bersolat terawih di sini, ada istimewanya kerana selepas salam kedua ada sedikit tazkirah sebelum disambung rakaat yang seterusnya. tazkirah ini tak lama, cuma dalam 5-6minit sahaja, tetapi cukup memberikan pengajaran dan ilmu. malam ni, ustaz tersebut membaca sebuah hadith seperti di bawah.
Hadith sahih riwayat Al-Bukharidan Muslim:
“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi disebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’,
Kerana ia adalah pokok Yahudi”. Dengan masa yang agak singkat, beliau menceritakan akan gementarnya puak2 yahudi tentang kebenaran hadith ini, maka dengan rancaknya mereka sekian lama mencari tapak untuk menanam pokok-pokok gharqad ini, dan kini telah ditanam secara meluas di tanah palestin. Betapa gilanya orang yahudi ini, yang menentang orang islam, tetapi dalam masa yang sama mempercayai kesahihan hadith ini. Entah kenapa, hati aku teramat tertarik dengan hadith ini.
selepas solat terawih, aku masuk ke dunia cyber ini, mencari maklumat mengenai perkara berkaitan dengan hadith tersebut. Banyak artikel yang terdapat dalam internet yang aku jumpa mengenai pokok gharqad ini, ianya juga dikenali dengan nama boxthorn. Dalam banyak2 halaman internet yang paling menarik perhatian aku ialah halaman kerajaan yahudi ini sendiri di israel .
halaman ini ialah JewishNational Fund http://www.jnf.org/ dari maklumat yang ada di halaman itu, yahudi ini ada satu dana kebangsaan yahudi yang khas untuk penanaman pokok!!! Bayangkan, satu dana kebangsaan khas untuk tujuan tersebut disamping TUJUAN UTAMAnya adalah mencari tanah untuk puak2 yahudi ini tinggal.
Ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 240 juta pokok dan projek2 lain. Wallahualam la pokok apa yg ditanam sebanyak 240 juta itu. Tetapi jika benar, pokok gharqab ini yang ditanam mereka, maka sahlah yahudi ini sememangnya mengakui kebenaran Islam tetap tetap menentang Islam.”
Sumber:  Artikel yang saya kumpul dari Internet
Ini riwayat dari Kitab Urdu Baheshti Zeewar karangan seorang Ulama Masyhur di India. Asasnya beberapa kitab hadith. Kalau nak tau lebih lanjut hal kitab ini,sila bertanya Tuan Guru Nik Aziz. ( nota : saya bukan pengikut PAS tapi banyak merujuk dengan Ulama termasuklah Tuan Guru ).
Setelah kedatangan Imam Mahdi di Damascus, beliau akan bertemu dengan Mansur Al-Khorasani yang baru saja tiba dengan bala tentera dari kawasan Tajikistan dan Samarkand. Setelah bermesyuarat, Mansur meneruskan perjalanannya ke Jerusalem. Sementara itu, Imam Mahdi menanti di Damascus sambil membuat strategi.
Setibanya Mansur di Jerusalem, majoriti kaum Yahudi akan memeluki agama Islam kecuali yang sangat degil. Yang degil terus memerangi pejuang Islam dan bersembunyi di belakang pokok-pokok dan batu-batu. Mereka yang dibunuh. Mereka adalah tempias tentera Yahudi dari peperangan ke 4 di Syria sebelum kedatangan Mahdi.
Manakala Bani Israel yang memeluk agama Islam pula, mereka menggembeling 12,000 tentera dari kalangan mereka dan terus ke Istanbul bersama-sama Imam Mahdi.
Ketika itu, Istanbul di bawah tawanan tentera Kristian yang kalah dan mengundur diri dari dalam peperangan ke-4 di Syria.
Setibanya bala tentera Bani Israel di bawah teraju Imam Mahdi di luar Istanbul, mereka bertakbir ALLAHU AKBAR. Maka runtuhlah segala pagar-pagar dan dinding-dinding batu yang melindungi Istanbul dari kemaraan tentera Islam.
Tentera Kristian lari lintang pukang dan sebahagiannya menyerah diri dan memeluki agama Islam.
Kisah Mansur Al-Khorasani, seorang pemuda ikutan sunnah wal-jamaah tersebut adalah seorang keturunan Arab kelahiran kawasan Khorasan yang merangkumi Samarkand, Bukhara dan Tajikistan. Mengikut hadith, tenteranya memakai pakaian hitam dan menggunakan panji-panji hitam. Jika kita kaji sejarah, ramai di kalangan tabi-tabiin keturunan Arab bertapak di kawasan situ. Sehingga kini, keturunan mereka masih lagi bertutur bahasa Arab sebagai bahasa di rumah tapi bertutur bahasa Farsi di luar.
3 perkara yang Nabi nampak iaitu ada 3 zaman.
Zaman Pertama : Baginda nampak umat manusia berperang menggunakan besi. Ini telah pun berlalu. menggunakan besi maksud pedang.
Zaman Kedua : Baginda nampak umat manusia sibuk bercakap sendiri dengan benda. Ini pun telah belaku…iaitu kita, saya dan anda bercakap dengan hp…berkomunikasi dgn mesin.
Zaman Ketiga (zaman menghabisan) …iaitu zaman di mana manusia berperang tetapi bekerjasama dgn pokok.
Ini adalah zaman dimana perang akan berlaku. Tidak mustahil juga ada sebuah cip dimana ia dicipta oleh orang yahudi untuk di letakkan di dalam pokok. Tujuan untuk digunakan masa perang. Tetapi ia telah di sabotaj lalu ia menyokong pihak Islam. Cip ini akan pastikan melalui sel darah manusia iaitu samada dia muslim or not.
Wallahualam
Sumber: www.mailarchive.com/sahabatinteraktif@yahoogroups.com/msg11512.html
Info tentang pokok Gharqad:http://en.wikipedia.org/wiki/Lycium
Rupanya masih cetek ilmu yang aku ada dan aku perlu terus menyusuri setiap maklumat tentang agamaku dan hari kiamat.  Marilah kita sama-sama mencari untuk menambah pengetahuan kita.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...