The Land Of Charity Mind ~

In this world, people live in different modes .. In various characters that sometimes bring a life experience ... The experience will be used in the generation of our parents for guidance young people in the future .. Future will not remain long as this world is only temporary ~~ Wallahualam ~

The World of Moneys

Saturday, February 26, 2011

On the way from PD-SEREMBAN-REMBAU...



Assalamualaikum kawan2 smua...Ari ni aku mau citer ttg kawan rapat aku semasa skolah menengah kt DTHO,Setiawangsa KL...Smnggu sblm berjmpe, si anis bercerita pasal Negeri Sembilan..So aku explain la kt die mcm mne suasana di N9....Slps tu, die bercerite ttg hasrat sebenar die mau datang n9...Die dtg n9 sbb die mau mengambil barangnya daripada seseorang yg tdk mau dikenali....So, die mulalah plan kt aku bila tarikh die mau pergi berjumpa dgn orang yg misteri itu....

Iskandar ~~ Thanks a lot la kt die sbb tmpgkan kereta die..haha..

Ok..sambung balik cerita tadi, si anis mghntr msj kt aku ...die berkata mau dtg N9 pada ari Selasa 15 February 2011 semasa Maulidur Rasul (Aiyaa...org ari tu mau berarak ) ...Die dtg N9 ni dgn menaiki bas sahaja...tetapi sesudah smpai Terminal One,n9.. Die nak pulak naik kereta...Ermm..so aku mencarilah kereta..Huh !..Pd malam sebelum Selasa tu..aku mencari-cari kereta...Aku boleh pandu kereta tapi apakah nasib lesen kereta aku tiada...yang aku ada hanyalah lesen moto sahaja...Isk3x ..sedih btol...Mle2 aku telefon abg Rosdi pasal sewa kereta kt Taman Politeknik..Harga yg die ttpkan bagi 3 kereta yg leh dipakai...Kereta Kancil = RM70/sehari , Proton Saga = RM80/sehari and Proton Wira = RM100/sehari....Lps die sebut harga sewa kete tu..aku putuskan tidak memakai kete tersebut....So, trlpslah satu pilihan..then pilihan kedua, aku try minx pinjam kereta Satria mmbr aku...tapi member aku mau mnggunakan kete tu pada ari esk ..( ari yg sma aku nk gi berjmpe ngan si anis ) ...Selepas itu, aku mula buntu...then aku dapat idea balik.. Aku pinjam kereta Iskandar sahaja....Aku pergi ke rumah die..then akhirnya aku dapat jgk transport naik kereta...Keesokan arinya..Aku bersiap dalm pkl 10 pg..bru aku bertolak drpd rumah Iskandar ke Terminal One, Seremban....
Tepat jam 11 pg bru aku smpai N9...Then bru aku dpt brjmpe dgn si anis dgn kawannya (Aku x knal) ..Then aku ajklah mereka berdua tu naik kereta...Selepas itu...mne hala tuju kita pulak ?? Kita pergi ke REMBAU plk ! Pergi kt IKBN rembau...Jmpe orang misteri yg aku ceritakan diatas...Sesudah smpai IKBN...Anis menunjukkan kpd aku org misteri itu...then aku tgk lelaki misteri tu..Rpe2nye mmbr lame jgk mse FORM 1 dulu...Turun je dari kete..Anis dgn muka masamnye pergi ke lelaki berkenaan...Then, lelaki itu menuduh si anis mcm2x...Aku pown x paham ngan lelaki itu..Mslh mental kew ape..Srh si anis jmpe kt IKBN ...Tp mse time tu jgk la die nak pergi Seremban..Haish..menyusahkan btol..nasib baeklah smpat jmpe lelaki tu...lelaki tu dalam perjalanan (berjalan kaki) mnuju ke Bus STOP...Then lelaki itu pulangkan balik barang berharga die kt si anis tu...Slps itu, lelaki itu hnyelah nightmare die jew pd ari itu...Gembira tidak trkata bila si anis dpt balik brgnye ...Brg yg si anis tu sbnrnye sebuah HP Jnis Nokia C6....Slps settle smua masalah kt Rembau..Kteowg berempat patah blk menuju ke Terminal One plk....haha....
Smpai di Terminal jew...ape lagi? Kteowg pown brjln2 la kt dalam Terminal...Bg aku Terminal ni tmpt common la..dah muak dah aku pergi..ape yang ade..smua same jew..Tp dek krano mmbr aku 2..aku bawak jgk mereka pergi jln2 kt Terminal One...Pas2 dah penat..Dh penat berjln kteowg pown crk tempat makan...Haha..masing2 pown dah kebulor x mkn2x drpd pagi tadi....Lps abis mkn and berehat jap...Kteowg pergi ke Dataran Seremban plk...Ape lagi..Bergambar je la kteowg...haha





Ni la anis yang aku cerita tu.....Mmbr rapat aq dalam klas mse aq Form 3 dulu...Lpslah rindu jgk kt die slps 5 thn x jmpe...

Selepas brgmbr..Kteowg pown balik ikot haluan masing2x...Terime kasih bnyk jgk la kpd Iskandar..Klu x krna die..aku x dapat la nk gi Seremban brjmpe ngan mmbr lame aku...Anis ! Aku harap nnti kte brjmpe lagi..Slps ni aku bwk dak Pnat skali jmpe ngan ko ye...Insya-ALLAH... Rindu btol kt kawan2 lame ni...Itulah AZAM TAHUN BARU 2011 aku..aku akan mencari mmbr2x lame sjk skolah rendah smpai skolah menengah..... ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...